Gamecow
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Upload en bekijk de foto's van anderen: bekijk de gallerij!

Animecow word Gamecow! Je kunt ons nu bereiken via: www.gamecow.co.nr!!!


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Manga is veel te duur

+2
Ketsueki
Tylor
6 plaatsers

Manga is veel te duur

Manga is veel te duur Vote_lcap80%Manga is veel te duur Vote_rcap 80% [ 8 ]
Manga is veel te duur Vote_lcap20%Manga is veel te duur Vote_rcap 20% [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 10


Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Manga is veel te duur Empty Manga is veel te duur za jan 16, 2010 6:07 pm

Tylor

Tylor

Wat vind jij van deze stelling? Stem!

http://animecow.co.nr

2Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur za jan 16, 2010 6:48 pm

Ketsueki

Ketsueki

JA HET IS GEWOON BELACHELIJK!! IIIIIIIIN JAPAN KOSTEN ZE MAAR 70 YEN!! EN HIER TIEN FUCKING EURO!!

[/capslock]

Mja, in Japan kosten die dingen maar zo ongeveer 0.70 euro, en hier moeten we dus 9/10x tien euro dokken. VOOR HET FUCKING ZELFDE RESULTAAT!! Behalve dan dat het vaak in het nederlands is ipv engels...

3Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur za jan 16, 2010 6:59 pm

Tylor

Tylor

Daar ben ik het met je eens. Ik heb het er overigens wel voor over - en ik hoorde sowieso niet te klagen want geen manga = sucks.

Maar toch is 10 euro best belachelijk, toch wel. Ik snap dat het veel werk kost (copyright, translaten, publiceren) en sommige winkels verkopen het niet omdat het woord manga in het Westen zowat niet bestaat.

5 euro per volume was een stuk beter geweest vind ik. Dat zou een normaal bedrag zijn, vind ik.

http://animecow.co.nr

4Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur wo jan 20, 2010 8:01 pm

Mammonbitch

Mammonbitch

ik vind het niet erg om er wat voor te betalen. maar als je dan de hele serie wil..... zoveel geld heb ik niet... dus wat Tylor zegt: 5 euro per volume was een stuk beter geweest.

5Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur wo jan 20, 2010 10:33 pm

Ketsueki

Ketsueki

Uhm! Helemaal gelijk! Hoef je ten minste niet zo veel voor neer te tellen. En de verkopers hebben er ook nog es voordeel van als ze de prijs omlaag halen: je bent dan eerder geneigd om het te kopen als je het nog niet kent. Als het dan goed bevalt, kopen de mensen vaak meer, en maken ze kennis (hopelijk) met de mangawereld. Super handig dus!

6Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur wo jan 20, 2010 11:37 pm

Trowa

Trowa

-opgepast, zeer lang verhaal-

Mompeld iets over tekstschrijvers, illustratoren, vertalers (Zeer slecht betaald beroep) drukkerijen, binderijen, logistiek, boekhandel. Boeken maken is duur. Schrijvers krijgen daar praktisch niks voor. Je moet echt ontieglijk goed zijn, wil je fatsoenlijk je brood verdienen als illustrator, vertaler, of schrijver.
De prijzen zijn al zo laag mogelijk, er is een zeer kleine winstmarge, in verhouding.
Niet om mijzelf omhoog te werken, maar ik heb enige tijd in een (nieuwe) uitgeverij gewerkt, en werk nu bij een uitgeverij voor studieboeken. In beide gevallen was/is het geen vetpot.
Je kan wel zeggen 'Ik snap dat het veel werk kost (copyright, translaten, publiceren)' maar uit je post blijkt dat verder niet (mijnsinziens)

Ik geef ook niet snel geld uit aan manga, maar dat is met name omdat ik er snel op uitgekeken raak, het is het mij niet waard.
Maar in plaats van over geldloosheid te miepen, kan je ook een poging doen een baantje erbij te nemen, en daar wat aan te doen.
Mensen geven boeken niet voor niets uit, het kost altijd wat. (Ok er zijn een paar ludieke uitgeverijen die iets anders inelkaar zitten, maar dat zijn uitzonderingen).

Daarbij kan men slecht tegen het internet opwerken. Jullie geven zelf al aan, het is prijzig, dus lezen we op internet, want internet is gratis. Daar valt toch niet tegenop te werken?
Ik ben zelf in het bezit van een E-reader (gadgetfreak hier) en ik weet dondersgoed dat driekwart van mijn verzameling boeken inmiddels zo illegaal als de pokken is.
Ook ik vind boeken (algemeen) erg duur voor mijn budget. Daarom koop ik alles tweedehands. Mijn boeken kosten gemiddels inderdaad 5 euro.
Probeer eens bij de Slegte te kijken, daar ben je een stuk minder kwijt. En bovendoen, manga valt nog mee in prijs, wel 10 euro. Waar lig je wakker van? Ik heb het goedkoper gezien (Selexiz Amsterdam, Slegte, Bol.com, bij tijd en wijlen) Ik heb ook duurder gezien. Daar bestaat nog een oplossing voor: sparen. Heel ouderwets. Ik ben er slecht in, geef liever uit, maar toch, soms gaat het goed, en dan kan ik mij leuke dingen als een laptop of een tekentablet veroorloven.
Probeer ook eens Marktplaats, hee verzamelingen te koop, en voor vrij weinig. Ruilacties proberen? Kortom, overal is een oplossing voor.

Wat betreft goedkope manga in Japan, de manga is misschien voor onze begrippen goedkoop, maar bedenk wel dat Japan verder een zeer duur land is. Qua levensbehoeften zijn ze neit goedkoop. Ik meen me te herinneren dat het tot een van de duurste landen was uitgeroepen.
Verkijk je niet op de prijzen, ze zijn er vaak met een reden.

7Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur za jan 23, 2010 6:48 pm

Lola-O-Matic

Lola-O-Matic

Mee eens. Maar ik snap het ook wel, i.v.m. met importkosten enzo. : D

http://lolaeetmensen.hyves.nl

8Manga is veel te duur Empty Re: Manga is veel te duur zo jan 24, 2010 1:06 pm

Lieke

Lieke

Ik vind ze ook te duur, ik bedoel; 5 euro is okee?

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum