Ipods scoren bij mij niet erg hoog.
Ik vind het een vervelend systeem om mee te werken.
(Geldt overigens voor praktisch alles van Apple, ik heb wat tegen die club.)
Specifiek vind ik de Ipods te duur voor wat ze kunnen.
Voor een variant van 6 gig, is makkelijk een ander merk te vinden wat een stuk goedkoper is, en minimaal 2 keer zoveel geheugencapaciteit.
Het spannende van Ipod is puur het design. Daar betaal je dan ook grof voor. Apple is in de meeste gevallen innovatief, daar zijn ze goed in.
Maar ik vind het niet nodig pakwag honderd euro of meer neer te leggen omdat ik een zwart exemplaar (laptop) wil hebben, ipv standaard wit.
Het touchscreen is mooi, maar ik word gek als ik elke keer mijn albums voor mijn neus voorbij zie vliegen.
Hetgeen mij het meest tegenhoud, zijn de doppies, de oortjes van de Ipod. (Naast de prijs ;)) Zelfs als je het apparaat zacht hebt staan, (en ik ben daar echt heel strikt in) kan je je muziek op afstand van je doppies horen. (testje met apparaat van een vriendin, 2 jaar terug)
Ik reis vaak genoeg met trein, bus en metro om te weten hoe ontzettend irritant het is, als je met de muziek van een ander opgescheept zit.
Ik gebruik zelf een mp3 speler van Creative, de Zen Touch. (Die is ongeveer zo groot als een van de oude generaties Ipod, en ongeveer een centimeter dik, kan iets minder zijn. Hij heeft 20 gig gebeugen, een touchstrip, 4 knoppies, en perfect geluid. Ohja, en hij was een kleine 200 euro goedkoper dan de gemiddelde Ipod.
Ik heb hem nu een jaar of 5, 6? Zoiets. Bevalt prima. Alleen de doppies waren wat groot qua formaat, dus toch maar andere aangehangen. (Vroegah Phillips, nu Sennheiser)
Wat betreft gadgets, ik heb er niet zoveel. Heb 2 apparaten die er wel onder vallen, gok ik.
1)Mijn tekentablet. Een Wacom Graphire 4 A5 variant. (is een oude uit productie serie, voorloper van de Bamboo) Gekocht wegens het ontwikkelen van een muisarm. Heb ik nu geen last meer van. Ben geen ster in het gebruik ervan, maar werkt wel fijn, afhankelijk van de werkzaamheden. Voor tekenwerk is het ideaal, en aangezien je de knoppen op het tablet zelf kan instellen, is het ook fijn als je heel veel moet copy/pasten. (enkele knop indrukken is prettiger voor je hand, dan elke keer Control-C/Control-V)
2)Andere gadget is mijn BeBook One Ereader. Apparaat om digitaal boeken te kunnen lezen. Heeft een zeer rustig scherm (flikkert niet, leest als echt boek) Mijn variant is niet zo snel (ok, traag, naar algemene mening) maar kan wel elk bestandsformat in omloop aan, inclusief manga en comic formats.
De andere E-readers hebben daar meer problemen mee. Met dit apparaat kan ik mijn hele boekenkast (and then some) mee nemen, zonder dat het kastruimte vreet. Ik zit nu op een verzameling van rond de 500 boeken, en nog niet eens een kwart van mijn 2gig SD kaart is vol. Voordeel, ik kan ook fanfics van internet rippen, en die elders lezen nu. Super handig, voor die lange uren in de trein/ov.